Cooperació internacional, solidaritat i pau
Educacio Desenvolupament i gestió urbans
Desenvolupament d'oportunitats per a la rehabilitació i la inclosió de la infància i la joventut amb discapacitat a Nicaragua
Diverses ciutats Nicaragua, Nicaragua

Regió: Amèrica Central i del Nord

Entitat: Federació Catalana pro persones amb Discapacitat Intel.lectual - APPS

Any d'inici: 2009

Any de finalització prevista: 2010

Estat: En curs

Tipus: Cooperació per al desenvolupament

Sector d'actuació:
Educacio (CAD 110)
Desenvolupament i gestió urbans (CAD 153)

Beneficiaris:
Famílies afiliades a l'Asociación de Padres de Familia con Hijos Discapacitados, ?Los Pipitos? dels municipis de Masaya, Rivas, Jinotepe i Nandaime

Contrapart:
Asociación de Padres de Familia con Hijos Discapacitados, ?Los Pipitos?. El seu principal objectiu és defensar i promoure els drets de les PCD (persones amb discapacitat), perquè aquestes tinguin l'oportunitat d'accedir als serveis d'habilitació i rehabi

Altres actors:

Pressupost global: 40,02 €

Aportació Barcelona: 32,05 €

Descripció del projecte
El projecte persegueix enfortir i consolidar els processos comunitaris que desenvolupa Els Pipitos en les àrees d'incidència, organització i rehabilitació per a facilitar la inclusió escolar de la infantesa i la joventut amb discapacitat en els municipis de Masaya, Jinotepe, Nandaime i Rivas. Per a això es plantegen les següents accions: - Sensibilitzar a les autoritats municipals, representants d'institucions locals, i a les mateixes famílies sobre els drets de la infància amb discapacitat a l'educació inclusiva. - Capacitar a la xarxa de Consellers Familiars de l'Associació en el tema d'educació inicial els quals, al seu torn, capacitaran a les famílies a través dels Grups d'Aprenentatge Familiar organitzats en els municipis meta del projecte, garantint, d'aquesta forma, la prestació adequada per a la inclusió educativa. - Acompanyar, amb suport de l'equip tècnic regional, l'enfortiment de les capacitats organitzatives, tècniques i humanes de les Juntes Directives Municipals dels Pipitos.
Objectiu general
OG: Enfortir i consolidar els processos comunitaris que desenvolupa Els Pipitos en les àrees d'incidència, organització i rehabilitació per a facilitar la inclusió escolar de la infància amb discapacitat en els municipis de Masaya, Jinotepe, Nandaime i Rivas.
OE1: Sensibilitzar a les autoritats municipals, representants d'institucions, pares i mares de família, sobre els drets de la infantesa amb discapacitat a l'educació inclusiva i el seu rol en el procés d'educació inicial.
OE2: Desenvolupar des dels Centres d'Educació Primerenca i els Grups d'Aprenentatge Familiar Comunitari, els processos d'educació inicial i estimulació primerenca que garanteixin la prestació adequada per a la inclusió educativa dels nens i nenes amb discapacitat.
OE3: Acompanyar i assessorar a les JDM en els processos d'incidència i gestió local.
Resultats Esperats
R1: Els Pipitos, en els municipis del projecte, compte amb el suport dels Governs Municipals i Institucions locals per a articular accions per al compliment dels drets de la infantesa amb discapacitat.
R2: 46 Consellers Familiars d'Edat primerenca capacitats per al desenvolupament de processos de capacitació a la família mitjançant els GAF i els CET.
R3: Pares i mares desenvolupant a la llar processos d'educació inicial integral i aportant condicions en la família per a la inclusió educativa.
R4: La comunitat organitzada i les instàncies de coordinació interinstitucional assumeixen un rol protagonista en el funcionament dels centres d'educació primerenca.
R5: Amb suport de l'equip tècnic regional, s'han enfortit les capacitats organitzatives, tècniques i humanes de les Juntes Directives Municipals dels Pipitos per a coordinar, articular, promoure i acompanyar a les famílies afiliades en els processos d'incidència política per a la promoció i defensa del dret a l'educació inclusiva amb qualitat i calidesa.
Accions principals
A1.1 4 Trobada amb actors locals.
A1.2 Realització de visites de seguiment a les Juntes Directives Municipals (JDM).
A1.3. 6 Reunions bimestrals amb les JDM i l'equip tècnic regional.
A1.4 12 Reunions mensuals amb l'equip tècnic regional.
A1.5 Equip de promoció social.
A 2.1 2 Fòrums sobre l'Educació Primerenca amb actors locals.
A2.2. 1 Curs de consellers familiars.
A2.3 3 Sessions de seguiment als consellers d'educació primerenca.