Cooperació internacional, solidaritat i pau
Enfortiment de la societat civil Drets Humans
Tribunal Russell sobre Palestina a Barcelona
Barcelona, Catalunya

Regió: Mediterrània

Entitat: ACSUR-LAS SEGOVIAS

Any d'inici: 2009

Any de finalització prevista: 2010

Estat: En curs

Tipus: Educació per al desenvolupament

Sector d'actuació:
Enfortiment de la societat civil (CAD 154)
Drets Humans (CAD 156)

Beneficiaris:
Població General de Barcelona

Contrapart:

Altres actors:
En concertació amb: NOVA ? Centre per a la Innovació Social Comunitat Palestina de Catalunya

Pressupost global: 94.400,00 €

Aportació Barcelona: 56.000,00 €

Descripció del projecte
Per a promoure la mobilització de la societat civil per l'aplicació del dret internacional com a base per a la resolució del conflicte israeliano-palestí, el projecte portarà a Barcelona el Tribunal Russell sobre Palestina. El Tribunal és una de les iniciatives més importants a escala internacional per reafirmar la primacia del dret internacional i està impulsada per centenars de personalitats de reconegut prestigi en desenes de països. La candidatura de Barcelona ja ha estat acceptadaLes principals activitats del projecte preveuen la mobilització i sensibilització de la societat civil, la difusió als mitjans de comunicació, l'elaboració d'un informe temàtic d'experts, l'organització d'una sessió del Tribunal Russell a Barcelona i el impuls de campanyes unitàries de defensa de la legalitat internacional a Palestina.El projecte es portarà a terme al llarg de dotze mesos, de manera coordinada entre les tres entitats membres del consorci així com la resta d'organitzacions que integren la Campanya ?Amb Palestina al Cor".
Objectiu general

OG: La comunitat internacional i els governs impulsen accions per fer respectar la legalitat internacional a Israel i als Territoris Palestins Ocupats.

OE:Promoció de la mobilització de la societat civil per l'aplicació del dret internacional com a base per a la resolució del conflicte israeliano-palest.

Resultats Esperats

R1: El Tribunal Russell sobre Palestina a Barcelona ha divulgat davant l'opinió pública internacional les violacions de la legalitat internacional a Palestina i les responsabilitats que comporten.

R2: S'ha elaborat un informe d'experts internacionals sobre les responsabilitats de la UE i dels seus governs en la persistència de la il·legalitat i impunitat a Israel i als Territoris Palestins Ocupats.

R3: S'ha enfortit el treball en xarxa de les entitats catalanes solidàries amb el poble palestí.

Accions principals
Activitat 1: Mobilització i sensibilització de la societat civil i organitzacions catalanes al voltant de la iniciativa del TRP.
Activitat 2: Difusió del TRP i dels seus continguts als mitjans de comunicació.
Activitat 3: Conformació i dinamització d'un Comitè d'Experts Jurídics que avaluïn els aspectes legals de les relacions UE-Israel i la legislació internacional.
Activitat 4: Elaboració d'un informe temàtic d'experts sobre les conseqüències jurídiques de les relacions UE-Israel i la legislació internacional.
Activitat 5: Organització de la sessió del Tribunal Russell a Barcelona.
Activitat 6: Impuls d'una campanya unitària de defensa de la legalitat internacional a Palestina en continuïtat amb el treball del TRP.