Enllaç a la pàgina principal
La ciutat Ajuntament Turisme Negocis Enllaç a la pàgina principal Enllaç al mapa de la web Enllaç al cercador de la Web Enllaç a la pàgina en castellà Enllaç a la pàgina en anglès
b habitatge
b habitatge
Home habitatge
Habitatge > Lloguer, ajuts i borses > Moblat o sense moblar?
Cercar habitatge de lloguer
» Comprar o llogar?
» Moblat o sense moblar?
Moblat o sense moblar?
A l'hora de llogar un pis, és molt important plantejar-se si ha de ser moblat o sense moblar. Cadascuna d'aquestes opcions té els seus avantatges i els seus inconvenients, i cal triar l'alternativa que més convingui.

Els avantatges de llogar un pis buit són que el lloguer, en general, resulta més barat, fins a un 10% o un 15%; que s'exigeix només un mes de fiança; i que el contracte té una durada de cinc anys obligada per al propietari.. Els inconvenients són que s'ha de moblar el pis i cal donar-lo d'alta de llum, aigua i gas.

Els avantatges de l'habitatge moblat són que no cal preocupar-se del mobiliari ni de les mudances, que els contractes de subministrament estan normalment a nom del propietari i que per tant, l'arrendatari s'estalvia les altes i la gestió dels contractes. Els inconvenients d'aquest tipus d'habitatge són que tenen una fiança normalment de dos mesos i que el contracte té la durada que s'acordi, en general d'un any o temporada.

Tant si és moblat com sense moblar, si el pis s'ha trobat per mitjà d'un administrador de finques, l'arrendatari ha de pagar els honoraris de l'agent, que acostumen a ser l'equivalent a un mes de renda.

En tot dos casos cal tenir en compte que, a més de la fiança, es pot demanar un aval o qualsevol altra quantitat a més de la fiança.

En el cas dels contractes de subministrament, cal assegurar-se de l'estat de les instal·lacions, especialment en el cas que, el contracte se signi una clàusula en què es reconeix i s'accepta l'estat del pis.