Entren en funcionament els espais de coresponsabilitat d’Atenció a les persones i de l’Espai urbà

Tal com es va anunciar en la jornada directiva del 8 de febrer i en el marc del Pla de Gestió del 2013, s’ha formalitzat la constitució d’aquests dos nous espais de coresponsabilitat. Durant el mes de maig s’han fet les primeres reunions.

Presidides pel primer Tinent d’Alcalde, en aquests espais de coresponsabilitat d’Atenció a les persones i de l’Espai urbà hi participen representants de tots els sectors, districtes i entitats municipals. Es reuniran entre 3 i 4 cops a l’any i neixen amb el principal objectiu d’impulsar i garantir l’actuació coordinada i en xarxa d’aquells projectes de l’Ajuntament amb impacte en els àmbits de referència, assegurant que en la presa de decisió es tenen en compte les diferents perspectives que aporten des de la seva expertesa.
Aquests espais s’articulen mitjançant ponències temàtiques (que de forma recurrent analitzen determinats temes) i grups de treball (que de forma acotada en el temps analitzen problemàtiques concretes i proposen solucions).

L’espai de coresponsabilitat d’Atenció a les Persones té com a principals reptes garantir l’adequada resposta a les creixents necessitats socials derivades del context de crisi econòmica i impulsar la millora de l’atenció a les persones per part de l’Ajuntament. Es va reunir el passat 6 de maig, quan es van presentar les conclusions dels estudis sobre nutrició infantil, el protocol de desnonaments que aplica el Patronat Municipal de l’Habitatge i la normativa de l’IVA aplicable en concursos socials. També es va aprovar el Pla de suport a l’alumnat d’ESO “Suport a l’estiu, èxit al setembre” que entrarà en funcionament aquest estiu. Finalment es va aprovar la constitució de 2 ponències, habitatge i ocupabilitat, i 3 nous grups de treball, ateneus de fabricació, pidolaires i sense sostre.

Per la seva part, la taula de coresponsabilitat de l’Espai Urbà té com a principal repte, davant del cada cop més intensiu i creixent ús de l’espai públic de Barcelona, impulsar i garantir la millor coordinació possible dels serveis municipals per donar resposta, minimitzar l’impacte i preservar la convivència ciutadana. Es va reunir en 2 sessions, que van tenir lloc el 30 d’abril i 28 de maig, i es van presentar informes sobre els resultats de la fase II del Pla de millora de neteja, la campanya de soroll i la campanya d’estiu. També es va formalitzar la constitució de les ponències i dels grups de treball que configuren aquest espai.

S’han creat 6 ponències: Qualitat (que integra l’actual Pla Especial d’Espai Públic), Coordinació d’obres (antic comitè d’obres i mobilitat), Coordinació d’esdeveniments, Resiliència, Mobilitat i Homologació de béns a l’espai públic i es van presentar els avenços de 4 dels grups de treball constituïts: indicadors de qualitat de l’espai públic, informació de turisme i ciutat, grafits i grafits en mobiliari urbà de tercers.

AME Asistencia Médica Instituts Odontològics
 Servei d'Ofertes de l'Ajuntament Compte Nòmina db Sense comissions. Deutsche Bank
10% de Descompte durant tot l'any + promocions especials